هنگام خرید محافظ سفر، دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را باید در محاسبه هزینه سفر خود لحاظ کنید، برای اطمینان از پوشش کافی بسیار مهم است. نکته کلیدی این است که روی هزینه های پیش پرداخت و غیرقابل استرداد تمرکز کنید که در صورت لغو یا قطع شدن سفر، از دست خواهید داد.
هزینه های سفر به چند دسته تقسیم می شود. هزینه های پیش پرداخت هزینه هایی هستند که قبلاً قبل از سفر پرداخت کرده اید، مانند سپرده ها و کارمزدها. تمایز بین هزینههای غیرقابل استرداد، که در صورت لغو نمیتوانید آنها را بازیابی کنید، و هزینههای قابل استرداد یا تغییر، که نباید در هزینه سفر شما لحاظ شود، مهم است، زیرا میتوانید پول خود را پس بگیرید یا اعتبار دریافت کنید.
زمان برای پوشش بهینه بسیار مهم است. برای مزایای شرایط از قبل موجود و سایر پوششهای حساس به زمان، باید هزینههای سفر خود را در بازه زمانی مشخصی از پرداخت اولیه سفر، معمولاً ظرف ۲۱ روز، بیمه کنید.
هنگام بیمه چندین مسافر، دو گزینه دارید. شما می توانید هر فرد را به صورت جداگانه برای مبلغ خاص خود (هزینه هر نفر) بیمه کنید یا کل بسته را بین همه مسافران تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک بسته 15000 دلاری برای چهار مسافر به 3750 دلار برای هر نفر تقسیم می شود. تخصیص دقیق هزینه برای جلوگیری از بیمه نشدن در هنگام ثبت ادعا ضروری است.
هزینه های واجد شرایط برای محاسبه هزینه سفر عبارتند از:
– بلیط هواپیما
– هزینه بار
– رزرو کروز و گشت و گذار
– اقامت در هتل
با این حال، برخی از هزینه ها نباید شامل شوند:
– پاسپورت ها
– مایل خطوط هوایی یا امتیاز پاداش
– وعده های غذایی
– تورهای خریداری شده در مقصد شما
با توجه به مایلها و امتیازات، اینها باید بهعنوان 0 دلار در محاسبات هزینه سفر در نظر گرفته شوند، زیرا برای آنها از جیب پرداخت نشده است. با این حال، برخی از شرکتها ممکن است به شما اجازه دهند که هزینههای واریز مجدد را برای مایل/امتیاز بیمه کنید، اگر سفر شما به دلایلی تحت پوشش لغو شد.
به یاد داشته باشید که فقط هزینه های غیرقابل استرداد و از پیش پرداخت شده را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به درستی از شما محافظت می شود بدون اینکه سفر خود را بیش از حد بیمه کنید.
منبع: travelpulse