Canalys گزارشی از فروش گوشی های هوشمند در چین برای سه ماهه آخر و سال تقویم کامل 2023 منتشر کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل، شرکت ها در مقایسه با سال 2022 که بدترین سال در یک دهه گذشته بود، 5 درصد دستگاه های کمتری ارسال کردند.
Canalys: هواوی در چین با نزول بازار به پایین ترین سطح خود دوباره قدرت خود را به دست می آورد
دوره سه ماهه چهارم با کاهش 1 درصدی یا در مجموع 73.9 میلیون، نشانه هایی از بهبود را نشان داد. هوآوی “اسب تاریک” بود زیرا در جایگاه چهارم قرار گرفت و فروش خود را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تقریباً دو برابر کرد.
Canalys: هواوی در چین با نزول بازار به پایین ترین سطح خود دوباره قدرت خود را به دست می آورد
سه ماهه پایانی سال که عموماً به عنوان یک دوره تعطیلات در مناطق دیگر شناخته میشود، شاهد عرضه سری آیفون 15 بودیم که اپل را برای اولین بار به صدر جدول رساند. تقاضا برای آیفون های جدید بیشتر از سال گذشته بود، زیرا این شرکت آمریکایی با رشد 6 درصدی سالانه روبرو شد.
این شرکت موفق شد با افزایش خفیف 1 درصدی، از رقبای محلی برای کسب مقام برتر در کل سال 2023 پیشی بگیرد. ویوو، اوپو، آنر و شیائومی همگی با کاهش عرضه مواجه شدند و به اپل این امکان را دادند که شکاف خود را در صدر جدول باز کند.
ظهور مجدد هوآوی به چین تاپ 5 عمدتاً به دلیل ورود میت 60 پرو بود که توسط چیپست Kirin 9000S ساخت داخل طراحی شد.
محموله ها همچنین به دلیل «تقاضای مصرف کنندگان محلی برای نوآوری نرم افزاری و سخت افزاری» افزایش یافته است، حتی اگر تراشه توسط SMIC بر روی فناوری فرآیند 7 نانومتری پنج ساله ساخته شده باشد و به وضوح نسبت به نسل قبلی خود از سال 2020 کندتر باشد.
آمبر لیو، مدیر تحقیقات Canalys پیش بینی کرد که بازار گوشی های هوشمند در سال 2024 وارد مسیر “بازیابی متوسط” شود. هواوی رقابت در بازار را تشدید خواهد کرد زیرا همه شرکتها سرمایهگذاری زیادی روی خدمات، سختافزار و زیرساختهای هوش مصنوعی تولید میکنند.
منبع: gsmarena